top of page
חיפוש

להיות אמא עם הפרעת קשב - כלים לרגעים מציפים! - חלק א'

להיות אמא דורש מיקוד, ארגון וניהול זמן טוב, במיוחד בעולם העמוס שבו אנו חיים.

רוב האימהות בימינו מסכימות כי הן חיות בחוויית ג'אגלינג מתמדת. ואם יש לך אמא יקרה הפרעת קשב והאתגר גדל פי כמה.

לא קל לשמור על חוויה של הכל בשליטה והכל זורם בחיינו בצורה חלקה כשאנחנו מתמודדות עם אתגרים שהם חלק ממי שאנחנו, כמו: חוסר שקט, אימפולסיביות, חוסר תשומת לב, ניהול זמן ועוד ועד שיש לא מעט דברים שאנחנו יכולות לעשות כדי לנהל טוב יותר את החובות שלנו כאמא, כהורה, בת זוג ולשמור על השפיות.


ההתארגנות

עם החיים העמוסים שלנו כאימהות מאתגרים כאשר יש כאוס סבבתי. חשוב שנזכור כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז לא מייצרים מספיק כימיקלים במרכזים המארגנים של המוח (התפקודיים הניהוליים), מה שמקשה על ארגון דברים, הקשבה להוראות וזכירת פרטים.

מערכת שעות, לוח שנה וממו לתזכורת, בין אם תעזרי בנייד שלך ובין אם תשתמשי ביומן – אל תוותרי לעצמך לכתוב, לצלם – מה שחשוב שזה יהיה לך שמיש!

אם יש לך בן.ת זוג בבית, הקדישו בערב כמה דקות לדון ביום שלפניך ולסנכרן את היומנים שלך.

קניות – השתמשו באפליקציה משותפת עם רשימת מצרכים שכל אחד יכול להוסיף את מה שהוא זוכר/צריך – כך יהיה יותר קל לעשות קניות מסודרות.

יש לך דברים חשובים לקחת איתך בבוקר, תנחי את הדברים לי הדלת, כתבי לעצמך פתק ענק "לא לשכוח לקחת..." תקשרי את החפץ למחזיק המפתחות שלך! הבנת את הרעיון נכון?


חשיבות שגרה בריאה! ולא רק אוכל בריאות!

הידעתן כי מחקרים מצביעים באופן ברור כי אנשים ונשים עם הפרעת קשב נוטים יותר להפרעת אכילה, הפרעת שינה וכמובן אינן.ם מתאמנים באופן שגרתי...לא חייבים חדר כושר גם הליכה מהווה פעילות גופנית!

שגרת בריאות טובה יכולה לעזור לכל האימהות להישאר מרוכזות ומלאות אנרגיה, אך במיוחד לאימהות עם ADHD.

הקדשי זמן לחשוב כיצד תוכלי לשפר כל אחד מהתחומים הללו בחייך. צעדים קטנים להצלחה גדולה: התחלי בצעדים קטנים, כמו קיצוץ בסוכר ואלכוהול, להיכנס למיטה חצי שעה לפני השעה הקבוע את נכנסת למיטה. התעוררות בוקר – הקדימי אותה ברבע שעה וצירי לעצמך זמן אישי אם זה לעשות מדיטציה או סתם כדי לקבל קצת זמן שקט ולתכנן את היום כמו שאת רוצה.


תירגעי בזמן הארוחה.

לאימהות רבות עם הפרעת קשב יש ילדים עם הפרעת קשב; הפרעת קשב היא גנטית ולכן זה המצב. זמן הארוחות יכול להיות וילדים שלא יכולים לשבת בשקט או להתמקד באכילה. השתדלו לא להפוך את זמן האוכל לזמן שיעור. אם הם רוצים לקום מהשולחן תנו להם, הם רוצים לאכול ב"תשלומים" שחררו, נסו להיות גמישים, לייצר אווירה של כייף והנאה. תבחרו את הימים שאתם אסופים וסובלניים לחנך לנימוסי שולחן.



bottom of page