top of page
חיפוש

הפרעת קשב, מתח כרוני ואסטרטגיות לשינוי התחושה

ילדים, בני נוער ומבוגרים עם הפרעת קשב לעתים קרובות מתארים תחושה של מתח כרוני כשהם מנסים להתמודד עם קשיים ואתגרים בשל הפרעת הקשב שלהם.


חשוב שנלמד להקל חווית מתח זו על מנת שלא תהיה באמת בעיה כרונית שתשפיע ישירות על המצב הבריאותי שלנו הן בהיבט המנטלי והרגשי והן בהיבט הפיזי.

אל תוותרו על הניסיונות לשפר את התחושה!

יש כיום מגוון טכניקות שיכולות לעזור ולהפחית משמעותית את החוויה. לפעמים הכלי/טכניקה לא מלהיבים אותנו, לפעמים קשה לנו להתמיד... אבל -

לחיות בתחושה של מתח תמידי זה מחיר כבד לשלם ביחס לחיפוש המתמיד אחר תמיכה, כי ברגע שנמצא את מה שמתאים לנו ולילדינו, החוויה תשתנה לטובה, ולחיות בחוויה נעימה עם פחות מתח כרוני (מה שמביא לחרדה, כבר אמרנו?) - שווה את המאמץ!


טכניקות להפחתה מתח:

פעילות גופנית, הליכה, ריצה, חדר כושר, שיחה, קבוצות משחק (כדורעף, כדורסל, כדורגל) התעמלות קרקע, ריקוד על עמוד, מחול, קפוארה... ועוד ועוד.

יש מי שמתאים לו/ה ספורט יחידני ויש מי שבכדי להתאמן זקוק/ה לקבוצה – חשוב שתדעו מה נכון לכם/ לילדיכם כדי למצוא את הפעילות המתאימה.

יוגה, מדיטציה, מיינדפולנס... מגוון אסטרטגיות נשימה והרפיה.


תחביבים: כן, כן, גם המבוגרים וגם הילדים צריכים תחביבים.

תחביב הוא משהו אליו פונים גם כשקשה ולא נעים, ויש בתחביב משהו שמרגיע שנותן נחמה – מעבר להתפתחות האישית בתחום התחביב.


ולבסוף, חשיבה חיובית!

שינוי ה"תקליט" של המחשבות שלי, התובנות שלי, על מה אני בוחרת להתעצבן, מה מלחיץ אותי... ואיך אני מגיבה.

חשיבה חיובית משנה חיים ולכן חשוב לתרגל אותה קודם על עצמנו ואט אט עם הדוגמא האישית בשיח גם ילדינו ילמדו כי הם לומדים מאתנו – הרי אנחנו המודל לחיקוי המשמעותי הראשוני וגם כשהם מתבגרים הם מתבוננים ובוחרים מה לאמץ מאתנו ומה לא – וחשיבה חיובית זו מתנה גדולה עבורם לחיים!


מה עוזר לכם במהלך היום להפחית את המתח?

מה עוזר לילדיכם?

האם זה הרגל או כשזוכרים?

מה יעזור לכם לאמץ אסטרטגיה שתשנה את המתח הנפשי?

bottom of page