top of page
חיפוש

איך לעזור לילדים שמתקשים עם סיום שנת הלימודים?

היום האחרון של הלימודים נתפס כמעט בכל העולם כיום של שמחה ושיחרור - לפחות אצל התלמידים.  אבל תאמינו או לא, ביסוד השמחה יכולה להיות בדידות ותחושה של חרדה לקראת הקיץ שלפנינו. יש ילדין אשר בסתר ליבם חשים שזהו יום של עצבות, יום של זיכרונות ויום של פרידה.

ילדים צעירים עשויים להביע את המחשבות האלה, או להתנהג אותם. חלקם עשויים כבר לדאוג למי יהיה המורה שנה הבאה.


עבור ילדים רבים, בית הספר היה מקום מוכר ובטוח. הקיץ יכול להיות עבורם משעמם או מלא באתגרים חדשים כמו מחנה, טיול בחו"ל או אפילו התחייבות לעבודה. שינויים אלו עלולים לגרום לילדים לחוות תחושת בדידות וחרדה. הם אומנם מצפים לחופשת הקיץ אבל מודאגים שאין שיגרה, מהלא מוכר, מחוסר גישה לחברים.

הילדים לא יכולים לחכות לקיץ לחופשש ועם זאת בתוך תוכם הם גם חוששים. יש להם פנטזיה של אייך יהיה החופש, כמה ישנו עד מאוחר, לאן יטיילו, יסעו לחו"ל, לא יצטרכו לעשות שיעורים חופש...

סיום שנת הלימודים היא הזדמנות נפלאה ללמד על מעברים. בחיים, כולנו צריכים לחוות שינוי וללמוד איך להתמודד עם אי הנוחות של לעזוב מצב נוח או להיפרד.


אז מה ההורים יכולים לעשות כדי לעזור?

לגיטימציה להרגשה:  תנו לרגשות שלהם לגיטימציה! זה בסדר להתבאס שנגמרה השנה, זה בסדר לרצות ללכת לגן...הם מרגישים שונה בחוויה כי כולם שמחים - תחזקו אותם למשל עי דוגמא אישית.

תקשורת:  תקשיב היטב מה הילדים שלך אומרים. תקשיבו  ולא רק לטקסט עצמו. הם לא תמיד יודעים להביע מחשבות ובעיקר רגשות כמו פחדים, דאגה, בדידות וכד.

שגרה/סדר יום/מטלות  במשך תשעה חודשים ילדיך עקבו אחר שגרת קבע עם כל דקה מובנית. הקפידו על מסגרת מובנת בחופש הגדול. זכרו החופש הוא חופש מהלימודים! אין זה חופש ממטלות הבית או כל אחראיות נוספת.

למידה בדרכים יצירתיות - א - פורמלי זכרו כי לימודים נעשים בכל רגע נתון במיומנויות החיים, אתם הדוגמה האישית, זה הזמן ללימודים א-פורמלים, קריאת שלטים, מבצעים, תפריט בארומה...לימוד חשבון בזמן קנייה ומכירה..ועוד הרבה דרכים!

חופש הוא לא חופש מהחיים!

bottom of page